A tizenkettedikes artista és grafikus diákjaink emlékezetes kiránduláson vettek részt. Osztályfőnökük, Ballók Olga tanárnő beszámolóját olvashatják.

A végzős osztály nagy része különleges osztálykirándulást szeretett volna, egy utolsó nagy kalandot a szalagavató és az érettségi előtt. A grafikusoknak és artistáknak egyaránt inspiráló helyre, a művészetek, a kreativitás és a szokatlan megoldások gyöngyszemére, az olaszországi Velencére esett a választásunk.

Szeptember 13-án, szerdán este indult az Euronight vonatunk Bécsből, csütörtök reggel 8 órakor már Velence Mestre pályaudvarán jártunk. Felfedeztük Velence szárazföldi városát, a tömegközlekedést, beszereztük a jegyeinket, belépőinket, elfoglaltuk a szállásunkat a Hotel Montepianában, majd délután átkeltünk a tengeren, és felfedeztük Velencét. Az első délutánon csak a vaporetto ringatózását és a Szent Márk tér nyüzsgését tapasztaltuk meg, második napon vetettük bele igazán magunkat a velencei forgatagba.

Végighajóztunk a Canal Grandén, bejártuk a Rialto híd környékét, majd a Szent Márk teret, megcsodáltuk a Dózse Palota termeit, gazdagságát, gyönyörű festményeit, műalkotásait, gyűjteményeit Velence hőskorából. Sóhajtozva mentünk végig a Sóhajok hídján, s vetettünk egy pillantást onnan is a városra. A Correr Múzeumban nemcsak az osztrák fennhatóság nyomait találtuk meg az egykori palota termeiben, de a Régészeti Múzeum gyűjteményét vagy hajdani és kortárs festők kiváló munkáit. Lelkesen jártuk végig a megannyi sikátort és hidat, olykor magunk sem sejtve pontosan, merre is járunk. Egy-egy pillanatra megálltunk a vízzel övezett kis utcákban, és megcsodáltuk a könnyedén sikló gondolásokat. Szombaton áthajóztunk Lido szigetére, hogy megnézzük az Adria hullámait, hallhassuk a tenger morajlását. Volt, aki először volt életében a tengernél. Visszaúton még egyszer megálltunk a legnevezetesebb épületeknél, helyeknél, majd búcsút intettünk Velencének, Mestrének, kedves vendéglátóinknak. Vasárnap már Bécsben ért minket a reggel. Az olasz konyha finomságainak ízével, a tojással készített carbonara receptjével, az olaszoktól megszokott hangos élet emlékével, és megannyi élménnyel tértünk haza.

Köszönjük a szülőknek és az iskolánknak, akik támogattak minket és segítettek, hogy ez az osztálykirándulás megvalósuljon.